Praktijk protocol
Gegevens of afspraak wijzigen: zo doet u dat
Omdat wij van heldere communicatie houden, maken wij gebruik van enkele procedures.
- Uw afspraak maken bij de mondhygiënist kan telefonisch of direct aan de balie. Een afspraak maken via e-mail of het contactformulier op de website is niet mogelijk. Wel kunt u via het contactformulier u aanmelden. Wij nemen dan contact met u op.
- Uw afspraak verzetten doet u minimaal twee werkdagen van tevoren. Kunt u niet langskomen op het moment dat uw afspraak bij de mondhygiënist gepland staat? Verzet deze dan tijdig. Hiermee voorkomt u dat wij de gereserveerde tijd bij u in rekening moeten brengen. Bij ziekte op de afgesproken dag verwachten wij de afmelding tussen: 08.00-09.00 uur.
- Uw gegevens wijzigen kan via de e-mail of telefonisch contact met ons opnemen. Wij worden graag op de hoogte gesteld van wijzigingen in:
- uw persoonsgegevens, zoals naam, adres en telefoonnummer;
- uw polis en/of zorgverzekeraar;
- uw gezondheid, zoals medicijngebruik.
- De nota dient u direct na uw behandeling contant of met de pin te voldoen. Vervolgens kunt u de rekening indienen bij uw verzekeringsmaatschappij. Wij adviseren u om van tevoren de inhoud van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar door te nemen, zodat u weet of de behandeling van de mondhygiënist door uw zorgverzekeraar wordt vergoed.
Niet helemaal tevreden? Laten we het gesprek aangaan
Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent met de behandeling door uw mondhygiënist. In dat geval is het belangrijk dat u niet blijft zitten met uw ontevredenheid. In zo’n situatie kunt u contact met ons opnemen. In een gesprek met uw behandelend mondhygiënist of de praktijkeigenaar, Agnes Sluijter, kunt u aangeven welke zaken onduidelijk voor u zijn. Wij kunnen u vervolgens uitleggen waarom de behandeling op een bepaalde manier is verlopen. Misschien hebben we elkaar in een eerder stadium verkeerd begrepen. Uiteraard zullen we samen met u naar een oplossing zoeken.
Advies van een derde nodig?
Het is ook mogelijk om telefonisch advies in te winnen over uw klacht, als u er samen met uw mondhygiënist niet uitkomt. U belt dan naar de Klachtenregeling NVM.