Over ons

Praktijk protocol

Gegevens of afspraak wijzigen: zo doet u dat

Omdat wij van heldere communicatie houden, maken wij gebruik van enkele procedures.

  • Uw afspraak maken bij de mondhygiënist kan telefonisch of direct aan de balie. Een afspraak maken via e-mail of het contactformulier op de website is niet mogelijk. Wel kunt u via het contactformulier u aanmelden. Wij nemen dan contact met u op.
  • Uw afspraak verzetten doet u minimaal twee werkdagen van tevoren. Kunt u niet langskomen op het moment dat uw afspraak bij de mondhygiënist gepland staat? Verzet deze dan tijdig. Hiermee voorkomt u dat wij de gereserveerde tijd bij u in rekening moeten brengen.
  • Uw gegevens wijzigen kan via de e-mail of telefonisch contact met ons opnemen. Wij worden graag op de hoogte gesteld van wijzigingen in:
    • uw persoonsgegevens, zoals naam, adres en telefoonnummer;
    • uw polis en/of zorgverzekeraar;
    • uw gezondheid, zoals medicijngebruik.
  • De nota dient u direct na uw behandeling contant of met de pin te voldoen. Vervolgens kunt u de rekening indienen bij uw verzekeringsmaatschappij. Wij adviseren u om van tevoren de inhoud van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar door te nemen, zodat u weet of de behandeling van de mondhygiënist door uw zorgverzekeraar wordt vergoed.

Niet helemaal tevreden? Laten we het gesprek aangaan

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent met de behandeling door uw mondhygiënist. In dat geval is het belangrijk dat u niet blijft zitten met uw ontevredenheid. In zo’n situatie kunt u contact met ons opnemen. In een gesprek met uw behandelend mondhygiënist of de praktijkeigenaar, Agnes Sluijter, kunt u aangeven welke zaken onduidelijk voor u zijn. Wij kunnen u vervolgens uitleggen waarom de behandeling op een bepaalde manier is verlopen. Misschien hebben we elkaar in een eerder stadium verkeerd begrepen. Uiteraard zullen we samen met u naar een oplossing zoeken.

Advies van een derde nodig?

Het is ook mogelijk om telefonisch advies in te winnen over uw klacht, als u er samen met uw mondhygiënist niet uitkomt. U belt dan naar de Klachtenregeling NVM.